Brother Belmont valójában Jósa Tamás alteregója, aki évekig különböző produkciók (Iron Maidnem, divideD, Rockstars Not Dead) élén, több műfajban is kipróbálta magát. Az évek során a zenekarok mellett kialakult egy saját elképzelés, ami a Szentkirályi Jani producelésével összerakott Transmissions Through The Nuclear Ash és február 14-én jelenik majd meg a GrundRecords gondozásában. A lemez egyszerre nosztalgiázik el a ’80-as éveken és igyekszik modern megszólalással a jelenbe hozni az akkori jellegzetes hangulatot, rengeteg filmes és videojátékos utalással. Egy ablak a múltra a jelenen keresztül, amit olyan idők ihlettek, amikor még ártatlan szemmel csodálkoztunk rá a popkultúra világára.
A Straxus Polyhex dal igyekszik úgy önálló tétel lenni, hogy közben bemutatja a lemez zenei világát. Valahol Polyhex mélyén Straxus kormányzó olvasztótégelybe dobja az összes lázadó autobotot, testükből formázva Álcák eljövendő generációit… Ahogy jelenleg saját képére formálja a popkultúra a világot, az emberek ízlését, gondolataikat, ha kell az önpusztítással teremtve új mintázatot. Ebben a háborúban a történelmet a győztesek írják, ám jelenünk problémáinak kulcsa a múltban rejlik. Kísérteties párhuzam ez a világgal, amiben élünk, ahol a haszon és haladás csak azoknak a kiváltságosoknak jár, akik aztán mások erejével saját romlott képükre formázzák a környezetüket. Vajon kiemeltjeink szíve lehet-e még aranyból, ha ereikben csak rozsda kering? Ez a dal egy kikacsintás Stan Bush és a Transformers ’86 filmzenéje felé, amely visszarepít a legendás Marvel Transformers kiadványok 17. számáig (magyar kiadásban a legendás 8-as).
A dal és a hangszínek könnyen adták magukat, a szöveg és a tematika pedig már jóval az első hang előtt létezett, sőt, már a videoklip terve is évekkel korábbra tehető vissza. A budapesti RageRoom meg sem lepődött, amikor felhívtuk őket, hogy mehet a forgatás, Maráczi Krisztián pedig azonnal a kamerák mögé állt, ő is alig várta már ezt a forgatást, főleg a klip legvégén történő eseményeket. A rendezést és a vágást Tamás saját kezűleg végezte, a fényekért pedig Vörös Tamás volt felelős. A dal elszállós részében a Yoni tribe táncosai is feltűnnek pár másodpercre, amint utolsó útjára szentelik fel a szebb időket is megélt gépjárművet. Egy nagyon hűvös októberi éjszakát örökítettünk meg. Akik ott voltak, azoknak ez az égő olajhordós benzinszagú élmény szervesen összeforrt a dallal.
A videoklipben most először bemutatkoznak az élő felállás zenészei is: Drahota Geri lesz hallható a keytar és basszusgitár mögött, akit a Gypo Circus vagy a Volumefeeder zenekarokból lehet ismerős. A Tamással közös Ghost BP tribute zenekar és az Iron Maidnembe való kitérő után egyértelmű volt, hogy a Selfish Murphy dobosa, Gazsi Máté kerül majd az ütőhangszerek mögé, hisz ő már akkor megismerte az egész lemez demóit az utazások alatt, amikor a feléneklések még el sem kezdődtek. A gitárnál egyértelműen a lemez producere és hangmérnöke, Szentkirályi Jani lesz majd hallható. A színpadi bemutatkozásról hamarosan elkezdjük csepegtetni az információkat, de a 2024-ben jobb létre szenderült Divided zenekar világára emlékeztető látványos lézeres dologra lehet számítani.
A február 14-én megjelenő lemez ITT ELŐRENDELHETŐ, a dallistája pedig alább olvasható:
- Worlds Apart
- A Bad Enough Dude
- Come Alive!
- Straxus Polyhex
- Chasing My Dreams
- Outpost 31
- Dark Horizon
- Ecclesia
- Pork Chops
- The Void (Lovecraftian Trilogy I.)
- Sunwind Sonata
Korábban ITT ÍRTUNK egy új daláról, ha ismerkednél vele, megtalálod.